24.3.2012

Yksi aivan ihana




 1) Kerro linkin kera blogissasi, kuka lahjoitti sinulle tämän awardin.   
2) Kirjoita seitsemän random faktaa itsestäsi. 
3) Lahjoita tämä sama award 15 blogille/bloggaajalle.


T oli minulle tällaisen tunnustuksen antanut. Samalla vaivalla vastaan nyt näihin molempiin ihaniin tunnustuksiin kerralla, mutta valitettavasti sen verran aikaa ja vaivaa vaativia nämäkin ovat, joten kunnon postaukset jää nyt sitten tuleviin päiviin. Tästä tämä nyt kuitenkin lähtee:

1. Olen pakana. Hassua aloittaa lista tällaisella sanalla, mutta mies toi äsken mulle tähän ”Millainen mielikuva sinulla on Jeesuksesta?” -lappusen, jonka joku Jehovan todistaja on postiluukusta pudottanut. Jeesus ei koskaan ole herättänyt mussa minkäänlaista fiilistä, enkä ole koskaan tuntenut mitään vahvaa uskoa mihinkään. Silti mä en voi kiistatta sanoa onko Jumalaa tai jos on niin millainen hän/se on. Toiselle se voi olla joku syvä, sisäinen voima itsessä ja jollekin toiselle usko jostain ulkopuolisesta pelastajasta. Mä en tiedä ja ainakaan tällä hetkellä se ei liikuta mua sitten yhtään. Jos jotakuta liikuttaa, auttaa ja helpottaa usko johonkin, niin hienoa! Ehkä joskus jopa kadehdittavaa.

2. Olen kateuteen ja katkeruuteen taipuvainen ihminen. Yleensäkin enemmän negatiivinen kuin positiivinen. Niin elämän asenteeltani kuin raskaustesteiltänikin. Yritän tästä tavasta eroon ja koitan ajatella asioita positiivisemmin. Huomaan, että päivinä jolloin olen keskittynyt positiiviseen energiaan, voin itsekin paljon paremmin. Valitettavasti tuo ei onnistu aina, ei edes suurinta osaa ajasta, mutta kun se onnistuu, niin se kannustaa jatkamaan.

3. Olen läheisriippuvainen. Vihaan sitä sanaa kovasti paljon. Tykkään enemmän sanasta tunnevammainen. Olen kasvanut vähän huonoissa oloissa, joista on jäänyt henkisiä haavoja. Niiden seurauksena olen päätynyt epäterveisiin ihmissuhteisiin elämäni aikana, niin rakkaus- kuin ystävyysrintamallakin. Nykyään kuitenkin tiedostan tämän ongelman ja sitä hissuksiin työstän. Ehkä joskus haavat arpeutuu, arvetkin haalenee ja lopulta niiden kanssa oppii elämään.

4. Olen masupullero. Olin joskus tosi laiha ja urheilullinen. Sitten pullistuin ja paljon. Sitten tein töitä puoltoista vuotta ja kadotin 18kiloa. Nyt niistä on hiipinyt noin 6kiloa takaisin ja tarvisi alkaa työskentelemään taas, jotta ei olisi näin hiton paska fiilis omasta ruhostaan. Talvi on vaan niin tällaista, kun en viihdy ryhmäliikuntatunneilla ja kuntosaleilla tunnen itseni vaan lähinnä idiootiksi. Ulkona on liian kylmä ja liukasta, niin juostessakin voi käydä hullusti. Onneksi tuo kevät kuitenkin sieltä lupaavasti pilkottelee, joten ulkoiluharrastus on hissuksiin heräilemään päin. Vielä kun saa tuota ruokavaliota fiksattua, niin kyllä ne kilot siitä karisee. Vielä ei ole ollut tarpeeksi motivaatiota selkeästi.

5. Tykkään kirjoittaa runoja ja piirtää. Kumpaakaan en juurikaan tee. Luulen että mulla on joku taiteellinen esto nyt päällä, mutta ehkä joskus taas luovuus virtaa. Siihen saakka toteutan itseäni ainakin tämän blogin kautta, sillä tästä on tullut kummallisen hyvä fiilis. Saa miettiä sanamuotoja, synonyymeja ja värittää tekstiä. Samalla saa purettua mieltään, joten kaikenkaikkiaanhan tämä on kuin luovaa terapiaa, eli juuri mulle sopivaa. Itse en normaalista terapiasta niinkään välitä, sillä jokuisen terapeutin ja psykologin penkkejä on tullut kulutettua, omien henkisten solmujen aukomiseksi. Tulostakin on tullut, joten eihän ne ihan huuhaatakaan ole, mutta kaikkein tehokkaimmaksi tavaksi olen silti huomannut tämän jatkuvan itsensä hoitamisen. Ryhmissä käymisen (viitaten nyt tunnevammaisuuteeni) satunnaisesti, miehen ja ystävien kanssa puhumisen, sekä ehdottomasti tämän blogin.

6. Olen lähtöisin jostain, jonka jälkeen muutin jonnekin äidin ja isän, sekä isosiskon kanssa. Sieltä muutin jonnekin äidin kanssa ja taas jonnekin äidin kanssa. Sieltä muutin yksin jonnekin, josta muutin jälleen yksin jonnekin. Sieltä muutin jälleen yksin jonnekin ja sieltäkin vielä yksin jonnekin. Sitten muutin ystävän kanssa jonnekin ja sieltä muutin jonnekin miehen perässä. Sieltä muutin jälleen yksin ihan taas jonnekin muualle ja opettelin jälleen elelemään yksin. Sieltä muutin hetkeksi sukulaisille ja sitten taas yksin sinne mistä ihan alunperinkin lähdin. Näihin kaikkiin 12 kaupunkiin on mahtunut sisään erilaisia lapsuusmuistoja, upeita opiskeluvuosia, raskaita aikoja töissä ja elämässä muutenkin, sekä useita muuttoja kaupunkien sisällä. Väittäisin eläneeni vaiherikasta ja maantieteellisesti monipuolista elämää tähän asti.

Viimeisenä olisin halunnut kirjoittaa jotain todella söpöä, mutta se olisi jo liian tunnistettavaa, joten sen sijaan kerron vain joitain randomeita, yksittäisiä ja arkisia asioita, kuten:

7. Kuuntelen Hellacoptersia, Chris Isaakia, The Cranberriesia, Kissiä, Rolling Stonesia, Erja Lyytistä, Kotiteollisuutta, Staminaa, Klamydiaa, Zombie Ghost Trainia, Janis Joplinia... Tuijotan Vamppyyrin päiväkirjoja ja Housea addiktoituneesti. Olen koittanut seurata Sons of Anarchya, mutta sen katsominen jäi ekaan kauteen. Täykkärit unohtui toisen kauden jälkeen. Rakastan Aino uuniomena-jäätelöä, kuivaa omenasiideriä, Cola- ja energiajuomia. Juon harvoin kahvia ja silloinkin otan mieluiten latten, johon tungen läjäpäin sokeria. Käytän mieluiten boxeri-mallisia kalsareita, enkä muutenkaan ole mikään naisellisesti pukeutuja. Joskin mullakin on prinsessapäiväni.

Noin.. Olipas hankalaa, mutta antoisaa ja nyt sekin on tehty. Seuraavaksi laitan haasteita menemään tietysti jo aiemmassa postauksessa kehutuille 4hlölle eli  Naleylle, Ainulle, Helmille ja Kahlaajatytölle. Lisäksi haluan antaa tämän seuraaville henkilöille


Olisi moni muukin joka ansaitsisi varmasti, mutta just nyt ei tuu mieleen ja ne jotka tuli niin äkkiseltää vilkaistuna olivat jo haasteen saaneet, joten näillä mennään. Jos on joku muukin, jonka blogin lukijaksi olen ilmoittautunut, mutta jäi tämä saamatta niin ole hyvä ja tee tämä, sillä mikäli olen lukijasi niin varmasti olet tällaisen ansainnut ;)

1 kommentti:

  1. Kiitos tunnustuksesta! Tähän vastailinkin jokin aika sitten:)

    VastaaPoista